J.M., een Belgische KMO die in het verleden actief was in verschillende deelmarkten, waarvan één digital printing, besloot na analyse van de cijfers dat één van zijn activiteiten 80% van zijn tijd nam en maar bijdroeg aan zijn winst voor 5%. Net het tegenovergestelde resultaat gaf de activiteit digital printing.
Dit inzicht in de kosten en baten van zijn bedrijf was de aanleiding dat J.M. besloot om alle andere activiteiten af te stoten en zich volop te concentreren op digital printing.
Vandaag is deze KMO uiterst succesvol in deze markt.
Dankzij het boek “de 1-pagina-strategie voor kmo-ondernemers met groeiambitie” (auteurs: Vic Wouters, Guy Vercauteren, Erik De Schutter) is een strategisch plan haalbaar voor elke KMO. Geen ingewikkelde modellen maar een 10-stappen 1-pagina-strategieproces op maat van uw KMO.
Wat zijn, volgens ons, de grote troeven van dit boek?
- Naast een goede theoretische onderbouwing, is dit boek vooral een praktisch “doe” boek. Geschreven door auteurs met veel ervaring in het begeleiden van KMO’s, zoals blijkt uit de vele voorbeelden en praktijkgetuigenissen in het boek.
- De auteurs zijn erin geslaagd om een beproefd strategieconcept (OGSM) te vertalen naar een pragmatische werkwijze op maat van Belgische KMO-ondernemers.
- De logische en overzichtelijke opbouw dankzij het 10-stappen strategieproces met per stap werkdocumenten als hulpmiddel.
- De beknopte weergave van uw strategieplan in “een plan op 1 pagina”.
Sterke troeven en daarom kozen wij bewust voor een samenwerking met de auteurs van dit boek als leidraad voor het opstellen van uw strategisch plan.