Inzicht in verkoopproces leidde bij U-G tot betere resultaten

U-G een bedrijf actief in de telecommunicatie wou meer controle op en inzicht in zijn verkoopresultaten. En alhoewel zij het goed deden en groeiden hadden zij niet het gevoel dat zij het verkoopproces beheerden, maar dat de resultaten eerder een gevolg waren van een, tot nu toe, succesvol buikgevoel. Door onze begeleiding hadden zij daarna meer inzicht en controle en wisten ze veel beter waar ze moesten op inzetten en waar ze niet te veel tijd in moesten steken. Het resultaat was minder buikgevoel en meer inzicht.

Verkopen wordt vaak beschouwd als een kunst. Toch is verkopen niet het resultaat van een radde tong, maar wel van een geplande aanpak, gecombineerd met de juiste opvolging. Dit gezegd zijnde, zijn wij ervan overtuigd dat iedereen kan verkopen. Hebt u al eens stilgestaan bij de volgende vragen?

  • Wie is mijn doelgroep? En benader ik mijn doelgroep op de juiste manier?
  • Wie zijn de ‘stakeholders’ bij mijn klant? Wie beïnvloedt wie? En wie neemt de uiteindelijke beslissing?
  • Wat zijn de objectieve voordelen van mijn product of dienst?
  • Waarom zou een klant kopen? Of waarom niet?
  • Welke klanten gaan kopen? En waar zitten de andere potentiële kopers in de ‘verkoop trechter’? En hoe verhoudt dit zich tot mijn forecast?
  • Wat is de slaagkans van mijn verkoopproces ? Welke percentage aan klanten gaat effectief over tot aankoop?
  • Heb ik het juiste marketingmateriaal, de juiste presentaties?

Antwoorden op deze en andere vragen leiden tot inzicht én controle van de verkoop cyclus. Een goed overzicht van de klanten en de projecten die het verst staan, die in de ‘verkoop trechter’ zitten of die slechts onderhouden dienen te worden, zal u helpen om prioriteiten te stellen en u te concentreren op die deals die geconverteerd kunnen worden in effectieve verkoop.

ukuqonda helpt u graag om al deze vragen te beantwoorden, alsook met het aanreiken van tools om uw verkoop cyclus beter te beheersen.